dijous, 29 de setembre del 2016

Comença el nou curs polític - El ple municipal de setembre

Amb el ple municipal del mes de setembre, pocs dies després de l'inici de la tardor, comencem el segon curs polític de l'actual legislatura local.

Els plens són sovint una petita mostra per on passa l'acció municipal. Després de l'estiu ens hem trobat amb unes poques  qüestions:

1.- Pagar les factures que es devien a l'empresa que gestiona el servei municipal d'abastament d'aigua per tal d'anar tancant la carpeta de l'actual concessió que fineix el proper anys...No , no es que es recuperi la "municipalitat" del servei, expira l'actual concessió i s'obre una nova licitació.

2.- El procés participatiu per decidir el destí de 37.000 € de l'actual pressupost municipal (fixeu-vos que no diem pressupostos participatius, entenem que són dues coses ben diferents) es va culminar amb una proposta guanyadora, la compra d'un vehicle per al grup local de protecció civil. Com que sobraven diners, es va optar per a destinar-los a la següent proposta que es pogués sufragar amb l'esmentat romanent. Aquesta proposta és la compra de nous desfibril·ladors que es situaran a diferents indrets de la població.

3.-En acabar els punts de l'ordre del dia i en el torn de preguntes, ens vam interessar per la situació de la neteja de les instal·lacions municipals i dels espais que depenen del municipi en aquest aspecte (escoles públiques, bàsicament) i les treballadores d'aquest servei davant la "fallida" de l'empresa  Diversia, concessionària d'aquest servei.

Com que era un tema que ja ens havia portat a alguna discussió acalorada al ple municipal i amb la voluntat de no entrar en una nova discussió, vam llegir per primera vegada la nostra posició sobre aquest tema.

Celebrem  la promptitud en sortir de l’atzucac que havia situat a les treballadores i a la neteja de les dependències municipals l’empresa Diversia.
Ara seria el moment de pronunciar allò de “ja ho dèiem” però aquesta no és la voluntat del nostre grup municipal.
Avui ens sentim acompanyats a l’hora d’insistir en la opció de la re municipalització del servei. L’experiència ens demostra que augmentar els recursos destinats a la neteja, contractat una empresa, no ha estat la millor opció. És per això que ens comprometem a presentar una proposta per a la re municipalització d’aquest servei.

Sabem, pel que ens han explicat, que la dimensió de la nova empresa fa pensar que no caurà en la pèssima gestió de l’empresa Diversia.

Però mentre arriba la data de finalització de la gestió de l’empresa a qui s'ha traspassat  el contracte, ens sembla important demanar de l’equip de govern (amb la voluntat de col·laborar, a través de la pròpia experiència d’aquests tres anys):

-         Quins mecanisme o protocols de gestió tindrà l’empresa respecte als diversos espais i personal que s’ocupa de la neteja.

-         Quins mecanisme o protocols de control realitzarà l’Ajuntament respecte la gestió de la nova empresa.

No cal dir que aquests dos temes han estat cabdals i, per aquest motiu, ja ens van portar a una acalorada discussió durant un ple municipal de l’any passat.

Estarem amatents al compliment de les solucions promeses a les treballadores pel què fa al cobrament dels seus endarreriment i estarem,també, atents a la gestió de personal per part de la nova empresa així com al compliment de les obligacions contractuals. Ens sembla imprescindible exigir que tota la gestió de neteja de les instal·lacions municipals es facin de forma clara, correcta. el treball en negre no es pot permetre més en aquest àmbits (ni en cap altra , és clar)


Esperem, igualment, que la nova empresa avaluí correctament  la gestió dels temps necessaris per a cada acció de neteja, tenint sempre en compte les eines i formes de netejar que després demanaran a les treballadores. A partir d’aquesta consideració confiem que es vagi regularitzant els contractes de les persones que es van contractar per part de Diversia i no formaven, per dir-ho d’alguna forma, el paquet de treballadores que provenia de l’Ajuntament. Amb un incís en aquest apartat, per a demanar que es tingui en consideració la única persona que en el moment de “tancament” no tenia contracte, però que amb tot va estar treballant donat que Diversia no li havia comunicat que se li acabava el contracte.



dimarts, 24 de maig del 2016

24 de maig: Avui fa un any de les eleccions municipals


Sembla que faci molt de temps del 24 de maig passat quan el nostre grup municipal tornava a l’Ajuntament de la nostra població.

La composició del nou Ajuntament no deixava cap dubte de qui governaria durant els quatre anys d’aquest mandat. També quedava clar que l’oposició, tan en minoria, ho tindria difícil. Un any després s’han pogut confirmar els  presagis. El govern municipal, format per 8 regidors i regidores, té posada la marxa directa en la seu estil de govern.

Des del respecte que dóna la legitimitat de les urnes, hem de dir que, en aquest curt espai de temps, estem en un profund desacord amb la gestió política de l’actual equip de govern. El desacord es centra en dos aspectes claus i que defineixen les ideologies contraposades que vesteixen la nostra acció municipal.

Durant aquest període hem viscut la continuació de la voluntat de privatitzar la gestió de serveis municipals (ells en diuen externalitzar).  Aconseguim serveis més cars amb la cantarella de millorar-los. Tothom entendrà que no hi ha empreses que gestionin serveis municipals sense obtenir un guany empresarial. Com hem defensat abastament durant aquests processos, la gestió pública continua sent més barata, més propera i més àgil si hi ha voluntat de gestionar-la bé.

Ens preocupa, també, el model del “participació”. Afirmen que ja s’està realitzant propostes de participació ciutadana quan es plantegen els primers pressupostos participatius, o quan s’escull el santvicentí/na de l’any,... Entenem, però, que el model de participació va més enllà d’accions puntuals i que la participació ciutadana és un repte sobre el qual treballar i fer-lo extensiu progressivament a l’acció política municipal. Cal anar més enllà de votar, cal obrir fòrums de debat sobre el present i, primordialment, sobre el futur de la nostra població.
Ens preocupa molt l'excessiva importància que es dóna a la visualització de l’acció de govern i els recursos destinats a la celebració de festes, quan es retallen o no s’implementen prou altres accions que, des del nostre entendre, són més necessàries.

Hem rebutjat també les modificacions puntuals del Pla General d’Ordenació Urbana quan s’han presentat  bàsicament, pel mètode i també per les implicacions. El mètode sempre consisteix en presentar l’acord de modificació el mateix dia del Ple Municipal. Darrera d’aquestes propostes sempre hi ha, normalment, necessitats d’empreses ubicades al nostre municipi.

Amb tot, també hem fet costat a l’equip de govern quan allò que s’ha presentat s’ha fet d’una forma correcta i  responia a la planificació de la tasca municipal.

Per acabar, dir que des de l’oposició ens queda la possibilitat de presentar mocions. Hem presentat aquestes (moltes acompanyats d’altres grups municipals) i ens hem afegit a d’altres presentades pels altres grups municipals quan ho hem cregut adient. Les que hem presentat nosaltres:

*Demanant la derogació del decret que “impedeix” l’autoconsum elèctric.

*Sobre el “rescat ciutadà” i l’inici d’un procés constituent al nostre país.

*Sobre l’eradicació de la violència contra les dones.

*Sobre obres i seguretat a la carretera C-55.

*Per a implementar mesures per a l’eradicació de l’assetjament escolar, la transfobia i homofòbia als centres escolars i espais educatius.

*A propòsit del dia internacional de les dones: Un treball digne i un salari just per justícia de gènere.

*De rebuig de l’acció judicial de recavar informació sobre el dret dels regidors a expressar el seu recolzament a la resolució del Parlament del 9 de novembre.

*De recuperació de l’accés gratuït i universal a la atenció sanitat.

*De la memòria històrica en els noms dels carrers i símbols del règim feixista.

Però l’acció del nostre grup municipal ha d’anar més enllà. És cert que durant aquest període hem rebut demandes, hem parlat amb diferents col·lectius,... Però només podrem ser útils a la nostra població a través de la vostra participació, amb la vostra insistència, amb les vostres demandes, problemes, preguntes, propostes.

Estem oberts a parlar-ne, aquesta és la nostra voluntat i el nostre motiu de ser. 

T’hi apuntes ?

diumenge, 1 de maig del 2016

Ple del mes d'abril i el 1r de maig

En un final de mes farcit, participarem en el ple municipal que se celebrà el passat dimecres, dia 27 d'abril.

Allò que arriba als Plens Municipals és una petita part d'allò que es gestiona a l'Ajuntament. Això és el que al llarg dels darrers anys han fet unes lleis que han anat donat cada vegada més poder a la primera autoritat municipal i menys al Ple Municipal.

Però en tot, sempre hi ha ocasió per rebre algun tema, aportar opinions i, fins i tot, proposar.

En aquest Ple es van debatre, entre d'altres dues mocions, d'una certa importància (certa, donat que el pes del debat i proposta, queda mediatitzat per una matemàtica, massa implacable, de majoria absoluta) i una bona notícia.

D'una banda es concreta la "denúncia" (terme no judicial) de l'actual concessió del servei de neteja, donat que aquesta finalitza al llarg del present any. En aquest apartat, no vam insistir en la municipalització (ja en parlarem més endavant i quan disposem de més temps per a explicar la nostra posició amb calma) però si que vam plantejar la idea (que ja defensàvem en la dècada dels noranta) de mancomunar aquest servei amb tots els municipis del Bages Sud. Una proposta complicada per la temporalització de les concessions a cada municipi, però que seria bo posar els fonaments per fer-ho en un futur, amb l'objectiu de millorar i abaratir costos.

La proposta d'aprovació prèvia de modificació de la trama urbana consolidada a la zona de "Cal Soler". L'explicació que en feu el govern ens acabà de donar la idea clau d'aquesta aprovació, la necessitat d'ampliació (significativa) de les instal·lacions de Bon Preu. Entenem el paper del govern municipal, però és la nostra obligació posar en qüestió aquest pas, supeditant-lo al debat de la política comercial del nostre municipi (i més quan l'article central de la revista "El Breny" se centra en el tancament del petit comerç)

Una bona notícia. Aconseguir un pressupost important per part del Departament d'Ensenyament, per a obres de millora a l'Escola Sant Vicenç (per experiència directa, val a dir, que no és un fet fàcil). Finalment es recollirà l'aigua de la pluja i, aquest no anirà a parar al pati de l'Escola. 

En aquest ple municipal vam presentar 3 mocions que van ser aprovades i recolzades per la resta de grups municipals.

La primera feia referència a allò que ens comunicà l'alcalde, durant el darrer ple, en el sentit que els Mossos d'Esquadra, fent tasca de policia judicial, demanaven dades sobre l'aprovació que es va fer a l'Ajuntament, d'una moció recolzant la Resolució del Parlament de Catalunya del 9N. Va ser una moció de rebuig als mètodes utilitzats per la justícia de l'Estat. 

Una altra proposta era la que reclamar la recuperació del concepte de Sanitat Universal, que s'ha perdut al llarg dels darrers anys.

Per últim tots el grups municipals també van aprovar la moció de celebració del primer de maig.

En el torn de preguntes, s'insistí en la situació del comerç local i es torna a demanar l'estat de l'expedient realitzat a un treballador municipal.




dijous, 31 de març del 2016

El dia de les dones treballadores al ple del mes de març



Tot i no coincidir amb la data de celebració no podíem deixar passar l'ocasió d'incloure-la al ple municipal del mes de març.

Amb l'entesa de tots els grups municipals es va aprovar per unanimitat la moció següent:


MOCIÓ A PROPÒSIT DEL DIA INTERNACIONAL DE LES DONES: UN TREBALL DIGNE I UN SALARI JUST PER JUSTÍCIA DE GÈNERE.

Les dones treballem de forma remunerada o no. Fem dobles i triples jornades treballant fora de casa o a casa, o a tots dos llocs o, fins i tot, tres quan cal ocupar-se de la cura de familiars grans o amb malalties. I ho fem de manera desigual, assumint càrregues desproporcionades i que són abordades de forma discriminatòria. Això ha estat així des dels orígens de la divisió sexual del treball i, malgrat les conquestes assolides per les lluites feministes, la suposada crisi i les seves polítiques pro-desigualtat i austericides ens mostren un balanç devastador sobre els drets de les dones.

Malgrat que la econòmia només s’ocupa d’un aspecte, els treballs no són només les activitats productives sinó també les reproductives que sostenen la vida humana. Atès que el  treball productiu o remunerat és central per garantir  els drets econòmics en el sistema actual, les dones continuen patint les pràctiques discriminatòries que aques sistema genera i ha accentuat; en conseqüència, les desigualtats avancen i els drets i llibertats reculen. La vida, doncs, no és sostenible. Aquest és el balanç de tota la crisi generada per la globalització econòmica: la insostenibilitat i l’esgotament del model capitalista-neoliberal i patriarcal-heteronormatiu. Governs amb programa neoliberal de devaluació i precarització del treball i del sistema de benestar han convertit les dones, encara més, en treballadores de segona classe.

Avui, la bretxa salarial és 8 punts més alta que al 2008. La crisi ha devaluat els salaris de les classes treballadores i s’ha pronunciat encara més en les dones. Les dones cobrem actualment (segons dades de 2015) salaris un 24,8% inferiors als dels homes. Mentre el sou mig a Catalunya dels homes és de 27.836€/any, el de les dones és de 20.931€. La conseqüència d’aquest fet és que les dones treballem 79 dies a l’any de forma gratuïta i que deixem de rebre entre 6.000 i 9.000€ cada any, en funció del lloc i la categoria laboral.

La bretxa salarial encara es pronuncia més en sectors d’ocupació on hi ha una major presència de dones, com els d’administració i serveis o sanitaris i de serveis socials. El 65% dels llocs de treball d’aquests sectors els ocupen les dones i elles cobren entre un 33,21% i 30,33% menys que els seus companys homes. Les retallades de la Generalitat en l’ocupació pública de l’Educació i la Sanitat han afectat a més dones. Les retallades a la dependència han provocat que les dones hagin d’assumir el rol de cuidadores i perdin els seus llocs de treball, d’altra banda, més mal remunerats.

La Organització Internacional del Treball (OIT) va alertar que Espanya és el país desenvolupat on més han augmentat les desigualtats a causa de la devaluació dels salaris i la pèrdua dels salaris que entren en una llar. La reforma laboral, les retallades salarials, la destrucció de llocs de treball, l’augment dels treballs a temps parcial han tingut efectes directes en l’augment de la bretxa salarial de gènere. Però factors com la segregació de gènere en els rols laborals i familiars, amb atribucions tradicionals a homes i dones, com la manca de recursos i serveis públics, són determinants en la discriminació per raó de gènere i la vulneració dels drets econòmics de les dones.

La injustícia de les polítiques que han aplicat els governs de dretes a Catalunya, Espanya i Europa, encara són més visibles quan la realitat avança en un sentit contrari. És a dir, les dones tenen més estudis que els homes, però, només el 66% de les dones tenen un lloc de treball remunerat, mentre que ells s’ocupen en un 80%. La diferència entre formació acadèmica i l’ocupació està causada per la manca de recursos per l’atenció de fills i filles i la pitjor retribució del sou de les dones. Les polítiques de conciliació han caigut del marc normatiu. La corresponsabilitat, però, és essencial per abordar les desigualtats. La maternitat és, per a moltes dones, l’inici de la desigualtat laboral. Els permisos per a la criança de fills i filles estan lluny d’esdevenir una política transformadora quan no són obligatoris, ni iguals ni intransferibles.

La justícia de gènere és una qüestió inajornable. La situació de les dones respecte els seus drets econòmics constata la vulneració i precarització que genera un model econòmic liberal i un model social injust, que castiga doblement, en funció del gènere. El major repte que afrontem socialment és resoldre el conflicte capital-vida. I això, comença en reconstruir la justícia de gènere.

Per tot això el Grup Municipal d’ICV-E recull el manifest de Dones amb Iniciativa proposa al Ple, l’adopció dels següents

ACORDS:

Primer.- Declarar la justícia de gènere i les polítiques d’equitat de gènere com un eix central i prioritari en l’acció institucional de l’Ajuntament.

Segon.- Manifestar el compromís amb la igualtat salarial i lluitar contra totes les formes de discriminació salarial i laborals que es puguin produir al municipi prenent les mesures oportunes d’actuació i denuncia davant l’autoritat competent.

Tercer.- Reforçar els recursos destinats a l’assessorament laboral en els Serveis d’Informació i Atenció a les Dones.

Quart.- Revertir les retallades en els serveis de benestar i de cura de les persones, especialment, a l’escola bressol pública i  la llei de dependència.


Cinquè.- Declarar el municipi de Sant Vicenç de Castellet favorable als permisos de maternitat i paternitat iguals i intransferibles. 



Tot i que en aquest text hi figura el nostre grup municipal, finalment van ser tots els grups municipals qui vam presentar la moció.

Seguretat vial al Bages Sud

En el Ple Municipal d'ahir dimecres, 30 de març, vam aprovar una moció, per unanimitat de tots els grups municipals que insisteix en la temàtica de la C55 i l'autopista Terrassa-Manresa.

És una nova moció que referma la que ja es va adoptar pel mateix ple el mes de novembre passat.

A continuació teniu el text de la moció.

 El passat dia 30 de desembre, el Ple d’aquest Ajuntament aprovà per unanimitat una moció sobre la situació de les infraestructures C55 i C16 al seu pas per Sant Vicenç de Castellet i el Bages.

En ella també es parlava de les obres que s’estaven realitzant a la C55. En aquells moments, com a usuaris de l’esmentada via, assistíem amb preocupació al disseny que es venia realitzant per a fer més segur aquest tram de via. El sentiment popular de “ratonera” que provoca la col·locació de tanques de formigó en trams d’un segon carril com a mesura de seguretat per evitar els xocs frontals, es feia palès, aleshores , pels col·lapses causats per diversos incidents (accidents de trànsit, bolcada d’una grua, etc).

Tot i les mesures de seguretat, s’han continuat produint  accidents, desgraciadament algun d’ells mortal, també en zones amb barreres de formigó.

Per aquests motius es proposa a aquest ple, l’adopció dels següents acords:

1.- Mostrar el condol a la família de la jove manresana, Mònica Naranjo Guerrero, que el passat dissabte, dia 19 de març, va perdre la vida a la C55 al seu pas per la nostra població, i mostrar el nostre suport i solidaritat amb les famílies de totes les víctimes d’accidents de la C55.

2.- Donar suport a la concentració/tall de carretera del proper dissabte dia 2 d’abril. Així com fer una crida pública a participar-hi.

3.- Refermar el suport ja manifestat en el ple del mes de desembre a la declaració del Consell d’Alcaldes del Bages “N’estem farts”.

4.- Reclamar les explicacions pertinents als serveis tècnics, responsables de l’obra, de la idoneïtat de les mesures de seguretat instal·lades a la C55, sobretot, pel que fa a les zones d’un sol carril per banda.

5.- Reclamar al govern català que faci pública, de forma clara, la documentació sobre la concessió de l’autopista C16.

6.- Traslladar aquests acords al departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, al Consell Comarcal del Bages, al Consorci Viari de la Catalunya Central, a la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, a l’ONG Stop Accidents i a la plataforma No+morts a la C55.

Sant Vicenç de Castellet, 30 de març de 2016 


De moment, ens veiem, el proper dissabte !!!


El darrer dimecres de mes...Tens Ple Municipal

Una nit al mes, reunits al llarg d’una taula, acompanyats per amics, coneguts i saludats ens toca debatre i votar. Això és un ple municipal.  

Uns dies abans es reuneix una “comissió informativa” per acordar quins punts formaran part de l’ordre del dia del ple. Com és natural, la major part de punts de l’ordre del dia els aporta el govern local. Als grups polítics municipals de l’oposició ens resta la presentació de mocions que poden recollir temes concrets que afecten només a la població o temes d’un interès més global o preguntes, que pel seu interès, es fan de forma pública.

Entre ple i ple, el govern municipal governa i l’oposició fiscalitza, s’informa i prepara mocions.

Però tota aquesta tasca no arriba a una mínima part de la població. No tenim cap mitja que pugui transmetre en directe aquestes sessions (fa anys era radio Zènit qui feia aquesta funció i tot i que no retransmetia en directe com segur que ho podria fer avui, si que es podia seguir la “vida” dels plens)

Com a conseqüència dona la impressió que al municipi només figuri un grup municipal, el que governa i, vulguis que no, així ho fa constar (per activa o per passiva) en totes les comunicacions, actuacions, informacions, ...

A partir d'això volem:

-          - Convidar-vos a l’escenificació de la vida política municipal que té lloc en els plens. On queda clar que les “coses” no només es poden fer d’una manera o dins una única escala de prioritats. Cada opció política respon a una ideologia i aquesta orienta la recerca de les millors solucions... sempre i en principi per a la població.

-         - Fer que, amb una major presència de gent als plens, anem forçant espais reals de participació.

Ep! A Sant Vicenç de Castellet el ple se celebra el darrer dimecres de cada mes (si és que no passat res que ho faci moure) i la convocatòria es penja a les cartelleres (reals i virtuals) municipals.


Ens veiem!!!

dilluns, 7 de març del 2016

EXTERNALITZACIÓ...BÉ COMÚ?

Sembla que això no para !

Durant la legislatura passada s’externalitzà el servei de neteja de les instal·lacions municipals i altres espais al seu càrrec. En el ple del mes de setembre, dos anys després de la signatura de l’esmentada externalització, vam tenir ocasió de debatre el tema (us adjunto enllaç a la part l’acta del ple que correspon a l’esmentat debat, donat que no he sabut trobar l’acta d’aquell ple en la pàgina electrònica de l’Ajuntament) extret de l’acta de 30 de setembres de 2015.

Durant el debat dels pressupostos es va anunciar l’externalització del Servei d’Atenció Domiciliària. No ens haurien tornat a parlar del tema, però les treballadores de l’esmentat servei van presentar “objeccions” a l’aprovació del pressupost i, com a conseqüència de les intervencions de l’oposició municipal, el mateix alcalde va voler explicar de viva veu les excel·lències de la futura externalització del servei.

No vam dubtar que, amb més diners, l’empresa privada (amb la seva flexibilitat de relacions laborals) podria millorar el servei. Des de l’oposició es va tornar a demanar poder debatre el tema al ple municipal.La resposta: aprovar el plec de clàusules per a la licitació del Servei d’Atenció Domiciliària en la junta de govern, adduint que aquesta instància així ho podia fer legalment.

Finalment vam poder tornar a parlar del tema a través d’una pregunta formulada al ple del mes de febrer. En aquesta ocasió la resposta la va llegir la regidora de Serveis Socials i, ai las, l’equip de govern es va mostrar enfadat o dolgut pel paper dels grups d’oposició que el dia abans havíem publicat un comunicat conjunt, en el qual defensàvem la no a “l'externalització” del servei i demanàvem a l’equip de govern que aturés el procés. El debat va ser molt pobre i va ser clos amb molta rapidesa per qui en té la potestat.

De l’explicació oral de la regidora en traurem futures interpretacions, quan el disposem per escrit.

L’adopció d’aquest tipus de mesura no estan fetes des d’allò que sempre diuen el grup polítics de la dreta i centre-dreta: "El millor per al poble"

Aquestes mesures responen a una visió-posició ideològica. Són mesures que van dirigint el nostre Ajuntament cap una determinada direcció.

Com que aquesta no és la direcció correcta, des de la nostra posició ideològica, continuarem posant de manifest el nostre rebuig i la necessitat de canviar, en un futur és clar, la majoria dominant al nostre Ajuntament cap a posicions d’esquerra.


 En tot cas mantenim el nostre posicionament: NO A L’EXTERNALITZACIÓ DEL S.A.D.

dissabte, 5 de març del 2016

MOCIÓ PRESENTADA PEL GRUP MUNICIPAL D’ICV-E DE L’AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE CASTELLET PER A L’IMPLEMENTACIÓ DE MESURES D’ERRADICCACIÓ DE L’ASSETJAMENT ESCOLAR, L’HOMOFÒBISA I LA TRANSFÒBIA ALS CENTRES EDUCATIUS I ESPAIS EDUCATIUS.

Atès que la llei 11/2014 en els seus articles 5, 6, 10 i 11 atorga la tasca a les administracions públiques de Catalunya a fer efectiu el contingut i coneixença de la mateixa.
Atès que ambdues lleis manquen de disposicions reglamentàries desenvolupades per a fer efectives les lleis i evitar així els casos d’assetjament escolar a menors trans i joves amb identitats i expressions sexuals i de gènere diverses.
Atès que aquestes situacions s’han produït històricament i es van produint i que, de forma extrema, es va posar de manifest quan l’ Alan, el jove de 17 anys, es va treure la vida el passat dia 24 de desembre.

Es proposa a aquest Ple l’adopció dels següents

ACORDS:
1- Instar a la Generalitat de Catalunya a que desenvolupi els reglaments pertinents per aplicar les lleis 14/2010 i 11/2014, aprovades al Parlament de Catalunya, i que destini els recursos suficients perquè puguin desenvolupar-se de manera efectiva.

2- Articular accions transversals de les regidories d’atenció a les persones amb coordinació amb el Consell Escolar Municipals i amb la subcomissió de Sant Vicenç de Castellet del Pla Educatiu d’Entorn del Bages Sud, destinades a posar a disposició dels diferents professionals, recursos i formació respecte a la implementació d’aquestes lleis.

3- Proposar a les regidories, consell Escolar  Municipals i subcomissió de Sant Vicenç de Castellet del Pla Educatiu d’Entorn del Bages Sud la implementació d’accions concretes i continuades en el temps, en els centres educatius i espais de participació-relació juvenil, de prevenció i la eradicació de la discriminació i assetjament per raó d’orientació sexual d’infants i joves.

4- Participar de les accions que el consell comarcal del Bages, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya implementin en aquest camp.

febrer de 2016

dilluns, 8 de febrer del 2016

L’AIGUA, UN BÉ COMÚ

Com és públic i notori, la gestió de l’aigua a la nostra localitat ha estat en mans de l’empresa SOREA. 
Després d’acomplir-se el període contractual, el govern municipal va valorar necessari “denunciar”(és a dir, acabar el contracte i no prorrogar-lo). La manca de control sobre les inversions i els treballs realitzats per aquesta concessionària van portar, a aquest govern, a contractar el treball a una consultora externa d’elaboració de les bases per a una nova concessió. 

L’aclaparadora majoria que l’equip de govern té en el ple municipal (8 dels 13 vots) va portar a que aquest tema es presentés als grups de l’oposició(ERC,PSC,ICV) el dijous , dia 21 de gener per tal de ser aprovat en el ple municipal del dia 27 del mateix mes.

Un tema tan important com aquest bandejat en menys d’una setmana.

En el ple municipal a més d’ assenyalar que en les noves clàusules es torna a cometre l’error de no requerir un Pla Director que prevegi i planifiqui les inversions a realitzar al llarg dels anys de vigència de la concessió; que hi ha manca de planificació de l’atenció a l’usuari i de la necessària conscienciació de la utilització racional de l’aigua. Vam demanar un debat sobre la oportunitat de la remunicipalització d’aquest servei. 

Avui, la remunicipalització del servei de l’aigua és una eina que estan utilitzant molts municipis arreu del món. El debat ens hauria servit per a veure quina podria ser la forma de millorar aquest servei i que els possibles guanys revertissin en el mateix servei. 

Davant l’actitud del govern de no recollir, ni contestar les propostes que vam fer, vam optar per no participar en la votació (ens vam abstenir) com a rebuig a la manca de debat. Malgrat tot, va ser l’únic vot discordant. 

Avui, amb més temps, podem aportar alguns documents que ens il·lustren sobre la remunicipalització de la gestió de l’aigua. 


De la bondat o no de l’externalització-privatització de determinats serveis municipals en podrem continuar parlant. Grup Municipal d’ICV-E febrer de 2016.


portada del programa de festa major de 1950 que simbolitzà la inauguració 
del nou servei d'abastament d'aigua (castelletdellobregat.cat)