Una nit al mes, reunits al llarg d’una taula, acompanyats
per amics, coneguts i saludats ens toca debatre i votar. Això és un ple
municipal.
Uns dies abans es
reuneix una “comissió informativa” per acordar quins punts formaran part de l’ordre
del dia del ple. Com és natural, la major part de punts de l’ordre del dia els
aporta el govern local. Als grups polítics municipals de l’oposició ens resta
la presentació de mocions que poden recollir temes concrets que afecten només a
la població o temes d’un interès més global o preguntes, que pel seu interès,
es fan de forma pública.
Entre ple i ple, el govern municipal governa i l’oposició fiscalitza,
s’informa i prepara mocions.
Però tota aquesta tasca no arriba a una mínima part de la
població. No tenim cap mitja que pugui transmetre en directe aquestes sessions
(fa anys era radio Zènit qui feia aquesta funció i tot i que no retransmetia en
directe com segur que ho podria fer avui, si que es podia seguir la “vida” dels
plens)
Com a conseqüència dona la impressió que al municipi només figuri
un grup municipal, el que governa i, vulguis que no, així ho fa constar (per
activa o per passiva) en totes les comunicacions, actuacions, informacions, ...
A partir d'això volem:
- - Convidar-vos a l’escenificació de la vida política
municipal que té lloc en els plens. On queda clar que les “coses” no només es
poden fer d’una manera o dins una única escala de prioritats. Cada opció
política respon a una ideologia i aquesta orienta la recerca de les millors solucions...
sempre i en principi per a la població.
- - Fer que, amb una major presència de gent als plens,
anem forçant espais reals de participació.
Ep! A Sant Vicenç de Castellet el ple se celebra el darrer
dimecres de cada mes (si és que no passat res que ho faci moure) i la
convocatòria es penja a les cartelleres (reals i virtuals) municipals.
Ens veiem!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada