dijous, 31 de març del 2016

El darrer dimecres de mes...Tens Ple Municipal

Una nit al mes, reunits al llarg d’una taula, acompanyats per amics, coneguts i saludats ens toca debatre i votar. Això és un ple municipal.  

Uns dies abans es reuneix una “comissió informativa” per acordar quins punts formaran part de l’ordre del dia del ple. Com és natural, la major part de punts de l’ordre del dia els aporta el govern local. Als grups polítics municipals de l’oposició ens resta la presentació de mocions que poden recollir temes concrets que afecten només a la població o temes d’un interès més global o preguntes, que pel seu interès, es fan de forma pública.

Entre ple i ple, el govern municipal governa i l’oposició fiscalitza, s’informa i prepara mocions.

Però tota aquesta tasca no arriba a una mínima part de la població. No tenim cap mitja que pugui transmetre en directe aquestes sessions (fa anys era radio Zènit qui feia aquesta funció i tot i que no retransmetia en directe com segur que ho podria fer avui, si que es podia seguir la “vida” dels plens)

Com a conseqüència dona la impressió que al municipi només figuri un grup municipal, el que governa i, vulguis que no, així ho fa constar (per activa o per passiva) en totes les comunicacions, actuacions, informacions, ...

A partir d'això volem:

-          - Convidar-vos a l’escenificació de la vida política municipal que té lloc en els plens. On queda clar que les “coses” no només es poden fer d’una manera o dins una única escala de prioritats. Cada opció política respon a una ideologia i aquesta orienta la recerca de les millors solucions... sempre i en principi per a la població.

-         - Fer que, amb una major presència de gent als plens, anem forçant espais reals de participació.

Ep! A Sant Vicenç de Castellet el ple se celebra el darrer dimecres de cada mes (si és que no passat res que ho faci moure) i la convocatòria es penja a les cartelleres (reals i virtuals) municipals.


Ens veiem!!!