dissabte, 22 de març del 2014

ARRIBEN LES ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA

El proper mes de maig se celebraran les eleccions al Parlament Europeu. Alguns ens voldrien fer creure que aquestes eleccions no tenen cap importància i que, per tant, les podríem utilitzar per convertir-les, a Catalunya, en una mena d'eleccions plebiscitàries pel "dret a decidir", "per la independència".

Una candidatura conjunta, encapçalada per CiU amb ERC, ICV-EUiA i les CUP.

Algú ens vol amagar que després aquests vots anirien a fer polítiques molt diferents, estaríem votant uns parlamentaris que s'integrarien en el partit popular europeu (el mateix grup que el PP) i que són els màxims impulsors de les polítiques neoliberals i neocon que estan enfonsant la idea d'una Europa de les persones (mai l'han tingut) i estan propiciant l'Europa dels especuladors.

Aquestes eleccions no són qualsevol cosa. Avui a Europa ens hi juguem bona part del futur. D'allò que podem ser o d'allà cap on volem anar. I és clar a Europa li hem de demanar que reforci els espais democràtics que facin possible que l'estat español hagi d'admetre la voluntat de Catalunya d'expressar la seva voluntat. Però aquest és només un tema i m'atreviria a dir, sense cap dubte, que no és el més urgent i important, que tot i aconseguir, ja abans de les eleccions, que la candidata dels grup dels Verds europeus a presidir el Parlament  es comprometi a defensar el Dret a decidir de Catalunya, caldrà guanyar a la dreta i l'esquerra que en fa seguidisme de model de desenvolupament, per tombar les polítiques de la "troika",del Consell presidit per Barroso i la dominant "posició alemanya"

En aquest sentit el candidat d'ICV, Ernest Urtasun,  va ser al Bages el passat dia 20 de març per presentar la seva candidatura com a tercer membre de la candidatura conjunta que avui, al parlament de l'estat español, coneixem com a Izquierda Plural.