dissabte, 5 de gener del 2019

Sant Pere de Vallhonesta- gener 2019

La defensa del patrimoni històric i, com a conseqüència, de la memòria històrica és essencial per a mantenir la coherència de qualsevol poble.

Al nostre municipi hem viscut, en els darrers temps, alguns capítols que fan pensar que no és una tasca gens fàcil.
Sant Jaume, la Torre del Bernat, els elements antics de l'estació de RENFE, els noms franquistes dels carrers,...

La festa del panellet de 2018 va destapar un enfrontament entre el propietari de la finca Serracanta, on es troba Sant Pere de Vallhonesta i Cal Campaner, i el govern municipal de Sant Vicenç de Castellet. 

Un enfrontament que passats uns primers moments de crispació s'han pogut reconduir, malgrat els malentesos i possibles error comesos.

En realitat l'acció del Bisbat de Vic (no la parròquia de Sant Vicenç de Castellet) immatriculant (auto-atorgant-se la propietat) els dos edificis és la que genera aquesta situació.

L'actitud demostrada en aquesta immatriculació, la suposada defensa del patrimoni amb la qual es va voler justificar l'acció i dir, a sobre, que es va fer per una demanda del Centre Excursionista i els Grups Municipals, ens porten a pensar que som davant d'una institució l'actuació de la qual s'adiu poc amb allò que predica.

Per començar a trencar aquesta dinàmica, la comissió de patrimoni creada a través d'una demanda dels grups de l'oposició durant el 2018, s'ha reunit dues vegades i en la darrera, dia 4 de gener de 2019, va acordar de difondre un comunicat conjunt que posa de manifest, per primera vegada, la posició consensuada de tots els grups municipals.

Desitgem que el tema no es quedi així i en la propera reunió es puguin plantejar més accions que facin possible que desaparegui el perill que Sant Pere de Vallhonesta i Cal Campaner es degradin a mig termini.

Amb la voluntat comuna de difusió, annexem l'esmentat comunicat.


Comunicat dels grups municipals amb representació a l’Ajuntament sobre la propietat de Sant Pere de Vallhonesta

Els grups municipals amb representació al ple de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet volem posar de manifest la nostra posició en el conflicte que afecta la propietat de Sant Pere de Vallhonesta i que, malauradament, perjudica l’interès comú dels veïns i veïnes del nostre municipi. El conflicte té l’origen en els nombrosos processos d’immatriculacions que ha dut a terme l’Església arreu del país i que també s’ha produït a Sant Vicenç de Castellet de la mà del Bisbat de Vic.

El Bisbat amb l’excusa d’una suposada venda de l’indret i la possibilitat de perdre l’ús públic dels dos edificis, va engegar el procés d’immatriculació.

No entenem el procediment que s’ha dut a terme, la manca d’informació i poca transparència d’una operació que estem convençuts que s’hauria pogut fer d’una altra manera.

Les anomenades immatriculacions van ser possibles arreu gràcies a la “Ley Hipotecaria” (1946), de l’època franquista, i que amb la presidència d’Aznar va facilitar més privilegis als bisbats, sense cap legitimitat i que han afectat durant anys diversos territoris.

Lamentablement, l’enfrontament entre el Bisbat de Vic i l’amo dels terrenys per la propietat de Can Campaner i l’ermita de Sant Pere de Vallhonesta perjudica, sobretot, la ciutadania de Sant Vicenç, especialment els veïns de la zona i el Centre Excursionista, que hi ha fet i fa una feina ingent de manteniment i millora del patrimoni i de l’entorn natural.

Des de l’Ajuntament pensem que Sant Pere de Vallhonesta ha de continuar responent a l’interès de tot el poble. Es tracta d’un dels nostres símbols i entenem que s’ha de preservar la gran feina que ha fet històricament el Centre Excursionista de Sant Vicenç de Castellet, sempre amb l’acord amb el propietari. L’entitat s’ha encarregat de mantenir l’espai en condicions i ha fet una tasca de magnífic valor que s’ha de defensar i agrair públicament, així com també la predisposició del propietari, que ha permès celebrar-hi l’Aplec durant tots aquests anys.

Reiterem que Sant Pere de Vallhonesta continuï essent l’escenari de l’Aplec del Panellet a la primavera. Tots els santvicentins i santvicentines mereixen poder celebrar una tradició en un escenari que es mantenia des de feia més de 60 anys i que, malauradament, l’any passat es va interrompre.

L’Ajuntament defensarà sempre l’interès públic i estarà al costat dels seus veïns i veïnes per preservar un dels nostres símbols.
4 de gener de 2019

dissabte, 3 de febrer del 2018

Diners i Sant Jaume de Vallhonesta (ple municipal de gener de 2018)

El passat darrer dimecres de mes, amb retard pel fet de participar a la concentració en recolzament a en Josep Maria Llobet, vam iniciar en el ple municipal.

S'hi estrenava la nova regidora del PSC, la Míriam Rubio.

En un ple de tràmit, vam presentar una moció reclamant que es faci efectiu el programa d'ajuts a les Escoles Bressol que el Govern de la Generalitat va anar disminuint des de 2010 i que va deixar de pagar des de 2013 (mentre mantenia subvencions a escoles de dubtosa voluntat de servei a la ciutadania)

En el transcurs del debat vam acceptar la major part de les esmenes presentades pel grup de Convergència. Per contra no vam acceptar-ne una que no tenia rellevància i podia posar en compromís la voluntat del nostre grup que la moció fos aprovada per tots els grups.

En l'apartat de precs, els tres grups de l'oposició vam acordar llegir el següent text de recolzament a en Josep Maria Llobet i la protecció del nostre patrimoni històric i cultural.

Davant la instrucció de la denuncia interposada al nostre veí Josep Maria Llobet, els grups municipals d’ERC, del PSC i d’ICV volem expressar dins el capítol de precs, les següents consideracions:Amb la idea inicial , exposada al si de la comissió informativa preparatòria d’aquest ple, de presentar una moció conjunta de tots els grups municipals, vam acceptar de posposar-la per la voluntat de l’equip de govern de realitzar un seguit de gestions per a poder disposar de més elements de judici i d’acció.
Amb tot, com a grups a l’oposició i sense disposar de tota la informació, ens ha semblat adequat i necessari  de fer les següents consideracions, més encara després d’assistir  (representants de tots els grups) a la concentració de suport a en Josep Maria:1.     Manifestar el ple recolzament a en J.M. Llobet en el tràngol en el qual es troba immers com a conseqüència de la tramitació de l’esmentada denúncia.
2.     Reconeixem que sense la seva tasca a l’Espai de Sant Jaume de Vallhonesta, hi hauria hagut una pèrdua irreparable d’aquest patrimoni, declarat Bé  Cultural d’Interès  Local.
3.     Que tot i poder entendre la denuncia , creiem que ha existit un problema de comunicació i acord entre els diferents protagonistes d’aquest afer, resultant afectada la part més feble.
4.     Que demanem i ens posem a disposició del govern municipal per a establir els mecanisme adients que facin possible la seguretat i  el manteniment dels indrets de la nostra geografia local que gaudeixen d’un inqüestionable interès històric i cultural que avui són en perill de desaparèixer.
 Sant Vicenç de Castellet, 31 de gener de 2018



dijous, 27 d’abril del 2017

Pressupostos Municipals 2017

Corria el darrer dimecres del mes de març. S'acabava el primer trimestre i, tot just, anàvem a votar els pressupostos municipals d'aquest any. Un fet que s'esdevé usual quan el govern municipal és en minoria. En aquests casos el govern necessita un període de negociació amb els altres grups per tal d'aconseguir els vots necessaris per a aprovar-los. Com sabeu aquest no és el cas. Amb una majoria més que absoluta, n'hi ha hagut prou amb passar els pressupostos municipals a l'oposició dins els terminis legals previstos (és a dir, amb 5 dies d'antelació).

Han estat uns pressupostos innovadors respecte els anteriors que requerien més temps de preparació ?

Doncs la veritat és que NO.

La pregunta queda a l'aire: com és que no s'han presentat abans d'acabar l'any o a principis d'aquest?

De fet quan ets una oposició tan petita, t'agradaria poder participar amb propostes que fessin possible que, entenent que el pressupost municipal dona resposta al programa del partit de govern, poguessis votar a favor o abstenir-te. 

així ho vam manifestar i vam fer un breu repàs (breu per extensió i breu per la brevetat de temps d'estudi) 

El pressupost de despeses s'inicia amb un capítol que és destinat a les despeses de personal. Amb temps i assessorament podríem revisar la situació actual del personal municipal. Amb tot ens va semblar adient de manifestar la nostra voluntat de poder realitzar, posteriorment, una avaluació-revisió del tema del personal al servei del nostre municipi. La situació o situacions que es donen en aquest tema, al nostre ajuntament, és possible que es puguin anar trampejant de moment, però estem segurs que més d'hora que tard portaran a tenir un Ajuntament amb "serioses" dificultats de funcionament. I ho veiem en la constant externalització de diverses àrees o llocs de treball (en ocasions fruit de les través del govern espanyol, però sovint per voluntat pròpia de l'equip de govern)

El capítol més llaminer de qualsevol pressupost de despeses és aquell que fa referència a les inversions. Poques coses a dir-hi. Les inversions més importants, a banda de les que fan referència a camins i a mesures urgents a la riera de Castellet, es centren en les inversions a les primeres fases de la restauració de Castellet i l'anomenat pulmó verd a la zona de l'Escoles Velles (sembla que amb aquest eufemisme de pulmó verd en una zona envoltada d'espais verds es vulgui anar difuminant la imatge de les derruïdes Escoles Velles)
Davant aquests inversions ens hauria agradat debatre inversions destinades a estalvi energètic (entomant, per exemple, una primera fase de renovació de l'enllumenat públic per anar substituint-lo pels nous models d'enllumenat que aportarien estalvi energètic i a mitjà termini un estalvi econòmic.

També ens hauria agradat veure en aquest pressupost, recursos destinats a fer efectives algunes de les mesures que es contemplen en el recentment presentat "Pla d'Inclusió Social". Potser en una primera fase de recuperació de l'edifici d'Eduardo Peña (antiga caserna) que s'ha de destinar a ús social. 

I com que el tema de l'educació al nostre municipi ens toca d'aprop, ens hauria agradat poder tornar a la situació de fa uns anys, quan el nostre municipi destinava una psicòloga municipal (avui en disposem d'una, només a mitjà jornada).Els estudis i dades sobre la nostra població, continuen indicant que avui estem encara en una crisi molt forta i això es trasllada, molt significativament, als infants de les nostres escoles.

Ens hauria agradat debatre propostes i acabar decidint el nostre vot. Com que això no va ser possible, vam reconèixer que aquest era el pressupost del govern municipal i, com a conseqüència, enteníem que era el govern municipal amb la seva majoria absoluta qui l'havia de votar favorablement, no nosaltres.

Acabem lamentant la demagògia utilitzada per alguns membres de l'equip de govern a l'hora de voler enlletgir el nostre vot contrari. Votar no a uns pressupostos, en cap cas, vol dir estar en desacord a que es pagui al personal o a que es realitzin les inversions en la millora del camí de Vallhonesta, per exemple.


dissabte, 28 de gener del 2017

Ple de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet - 25/01/2017

Una hora després de l'habitual es va celebrar el ple municipal corresponent al mes de gener.

Un ple curt de temes, però de contingut interessant.

*Es ratificaven els acord presos per la mesa de contractació de la concessió per a l'abastament de l'aigua potable al nostre municipi, que feien referència al contingut del sobre b (ofertes tècniques) de les 6 empreses licitadores.
Un esforç tècnic important per a valorar la ingent documentació presentada. 

Des de la presentació, el gener de 2016, de la licitació del nou contracte, ja vam explicitar que ens hauria agradat poder debatre el tema amb temps suficient (no una setmana) i que ens hauria agradat plantejar la re municipalització del servei d'abastament de l'aigua potable al nostre municipi. Això ens va fer optar per abstenir-nos en aquella votació.

*S'aprovà el Projecte d'urbanització del solar abans ocupat per les "Escoles Velles". S'aprovà l'acondicionament d'aquest espai com espai de passeig, repòs i joc per als infant, després que el projecte d'urbanització de l'aparcament de l'espai situat al carrer Barcelona permet acollir més cotxes i que, per tant, pot cobrir la mancança d'espai d'aparcament que podria suposar la pèrdua de l'espai de les "Escoles Velles". Ens sembla una bona proposta, recuperar espai dels cotxes per als vianants. Amb tot vam plantejar la pregunta de si s'havia tingut en compte la demanda d'ampliació d'espai de la llar d'avis, que aquest dies es notícia, per la recollida de signatures que s'està realitzant per aquest tema.

*Acabat aquest apartat es  obrir el torn a les mocions.

El nostre grup municipal, conjuntament amb el d'ERC, vam presentar una moció per a demanar l'ampliació i consolidació en les plantilles de les escoles  públiques, del personal necessari per a poder implementar la tan desitjada "Escola Inclusiva". Finalment el grup del PSC i de CiU es van afegir a la presentació de la moció que va ser aprovada per unanimitat.

Igualment a iniciativa del nostre grup i recolzat per la resta de grups municipals s'aprovà per unanimitats una moció d'adhesió a la campanya "Casa Nostra és Casa Vostra"

*Per finalitzar, l'equip de govern va respondre a les preguntes que en aquesta ocasió van presentar el grup municipal d'ERC.

- Sobre la implementació de la llei de transparència i la documentació municipal es va informar que durant aquest trimestre es farà el volcat de la documentació de les àrees de l'ajuntament.
- Sobre la consulta per al canvi de nom dels carrers amb noms imposats per la dictadura, s'informà que el procés és més lent pels tràmits a seguir.
- Sobre el fet de tenir secretari i interventors accidentals (provisionals) s'esmentà la dificultat per a trobar persones que vulguin ocupar aquestes places.
- Sobre la situació "contractual" d'un membre de la plantilla de l'Ajuntament s'explicà que encara és en la mateixa situació que amb anterioritat.
- Sobre la possibilitat de reclamar responsabilitats per la sentència del cas Arqué (prop de 350.000) l'alcalde va informar que després de fer el pagament, estan pendents de l'assessorament tècnicc per a pronunciar-se si emprendran accions legals per a reclamar responsabilitats.

dijous, 29 de setembre del 2016

Comença el nou curs polític - El ple municipal de setembre

Amb el ple municipal del mes de setembre, pocs dies després de l'inici de la tardor, comencem el segon curs polític de l'actual legislatura local.

Els plens són sovint una petita mostra per on passa l'acció municipal. Després de l'estiu ens hem trobat amb unes poques  qüestions:

1.- Pagar les factures que es devien a l'empresa que gestiona el servei municipal d'abastament d'aigua per tal d'anar tancant la carpeta de l'actual concessió que fineix el proper anys...No , no es que es recuperi la "municipalitat" del servei, expira l'actual concessió i s'obre una nova licitació.

2.- El procés participatiu per decidir el destí de 37.000 € de l'actual pressupost municipal (fixeu-vos que no diem pressupostos participatius, entenem que són dues coses ben diferents) es va culminar amb una proposta guanyadora, la compra d'un vehicle per al grup local de protecció civil. Com que sobraven diners, es va optar per a destinar-los a la següent proposta que es pogués sufragar amb l'esmentat romanent. Aquesta proposta és la compra de nous desfibril·ladors que es situaran a diferents indrets de la població.

3.-En acabar els punts de l'ordre del dia i en el torn de preguntes, ens vam interessar per la situació de la neteja de les instal·lacions municipals i dels espais que depenen del municipi en aquest aspecte (escoles públiques, bàsicament) i les treballadores d'aquest servei davant la "fallida" de l'empresa  Diversia, concessionària d'aquest servei.

Com que era un tema que ja ens havia portat a alguna discussió acalorada al ple municipal i amb la voluntat de no entrar en una nova discussió, vam llegir per primera vegada la nostra posició sobre aquest tema.

Celebrem  la promptitud en sortir de l’atzucac que havia situat a les treballadores i a la neteja de les dependències municipals l’empresa Diversia.
Ara seria el moment de pronunciar allò de “ja ho dèiem” però aquesta no és la voluntat del nostre grup municipal.
Avui ens sentim acompanyats a l’hora d’insistir en la opció de la re municipalització del servei. L’experiència ens demostra que augmentar els recursos destinats a la neteja, contractat una empresa, no ha estat la millor opció. És per això que ens comprometem a presentar una proposta per a la re municipalització d’aquest servei.

Sabem, pel que ens han explicat, que la dimensió de la nova empresa fa pensar que no caurà en la pèssima gestió de l’empresa Diversia.

Però mentre arriba la data de finalització de la gestió de l’empresa a qui s'ha traspassat  el contracte, ens sembla important demanar de l’equip de govern (amb la voluntat de col·laborar, a través de la pròpia experiència d’aquests tres anys):

-         Quins mecanisme o protocols de gestió tindrà l’empresa respecte als diversos espais i personal que s’ocupa de la neteja.

-         Quins mecanisme o protocols de control realitzarà l’Ajuntament respecte la gestió de la nova empresa.

No cal dir que aquests dos temes han estat cabdals i, per aquest motiu, ja ens van portar a una acalorada discussió durant un ple municipal de l’any passat.

Estarem amatents al compliment de les solucions promeses a les treballadores pel què fa al cobrament dels seus endarreriment i estarem,també, atents a la gestió de personal per part de la nova empresa així com al compliment de les obligacions contractuals. Ens sembla imprescindible exigir que tota la gestió de neteja de les instal·lacions municipals es facin de forma clara, correcta. el treball en negre no es pot permetre més en aquest àmbits (ni en cap altra , és clar)


Esperem, igualment, que la nova empresa avaluí correctament  la gestió dels temps necessaris per a cada acció de neteja, tenint sempre en compte les eines i formes de netejar que després demanaran a les treballadores. A partir d’aquesta consideració confiem que es vagi regularitzant els contractes de les persones que es van contractar per part de Diversia i no formaven, per dir-ho d’alguna forma, el paquet de treballadores que provenia de l’Ajuntament. Amb un incís en aquest apartat, per a demanar que es tingui en consideració la única persona que en el moment de “tancament” no tenia contracte, però que amb tot va estar treballant donat que Diversia no li havia comunicat que se li acabava el contracte.



dimarts, 24 de maig del 2016

24 de maig: Avui fa un any de les eleccions municipals


Sembla que faci molt de temps del 24 de maig passat quan el nostre grup municipal tornava a l’Ajuntament de la nostra població.

La composició del nou Ajuntament no deixava cap dubte de qui governaria durant els quatre anys d’aquest mandat. També quedava clar que l’oposició, tan en minoria, ho tindria difícil. Un any després s’han pogut confirmar els  presagis. El govern municipal, format per 8 regidors i regidores, té posada la marxa directa en la seu estil de govern.

Des del respecte que dóna la legitimitat de les urnes, hem de dir que, en aquest curt espai de temps, estem en un profund desacord amb la gestió política de l’actual equip de govern. El desacord es centra en dos aspectes claus i que defineixen les ideologies contraposades que vesteixen la nostra acció municipal.

Durant aquest període hem viscut la continuació de la voluntat de privatitzar la gestió de serveis municipals (ells en diuen externalitzar).  Aconseguim serveis més cars amb la cantarella de millorar-los. Tothom entendrà que no hi ha empreses que gestionin serveis municipals sense obtenir un guany empresarial. Com hem defensat abastament durant aquests processos, la gestió pública continua sent més barata, més propera i més àgil si hi ha voluntat de gestionar-la bé.

Ens preocupa, també, el model del “participació”. Afirmen que ja s’està realitzant propostes de participació ciutadana quan es plantegen els primers pressupostos participatius, o quan s’escull el santvicentí/na de l’any,... Entenem, però, que el model de participació va més enllà d’accions puntuals i que la participació ciutadana és un repte sobre el qual treballar i fer-lo extensiu progressivament a l’acció política municipal. Cal anar més enllà de votar, cal obrir fòrums de debat sobre el present i, primordialment, sobre el futur de la nostra població.
Ens preocupa molt l'excessiva importància que es dóna a la visualització de l’acció de govern i els recursos destinats a la celebració de festes, quan es retallen o no s’implementen prou altres accions que, des del nostre entendre, són més necessàries.

Hem rebutjat també les modificacions puntuals del Pla General d’Ordenació Urbana quan s’han presentat  bàsicament, pel mètode i també per les implicacions. El mètode sempre consisteix en presentar l’acord de modificació el mateix dia del Ple Municipal. Darrera d’aquestes propostes sempre hi ha, normalment, necessitats d’empreses ubicades al nostre municipi.

Amb tot, també hem fet costat a l’equip de govern quan allò que s’ha presentat s’ha fet d’una forma correcta i  responia a la planificació de la tasca municipal.

Per acabar, dir que des de l’oposició ens queda la possibilitat de presentar mocions. Hem presentat aquestes (moltes acompanyats d’altres grups municipals) i ens hem afegit a d’altres presentades pels altres grups municipals quan ho hem cregut adient. Les que hem presentat nosaltres:

*Demanant la derogació del decret que “impedeix” l’autoconsum elèctric.

*Sobre el “rescat ciutadà” i l’inici d’un procés constituent al nostre país.

*Sobre l’eradicació de la violència contra les dones.

*Sobre obres i seguretat a la carretera C-55.

*Per a implementar mesures per a l’eradicació de l’assetjament escolar, la transfobia i homofòbia als centres escolars i espais educatius.

*A propòsit del dia internacional de les dones: Un treball digne i un salari just per justícia de gènere.

*De rebuig de l’acció judicial de recavar informació sobre el dret dels regidors a expressar el seu recolzament a la resolució del Parlament del 9 de novembre.

*De recuperació de l’accés gratuït i universal a la atenció sanitat.

*De la memòria històrica en els noms dels carrers i símbols del règim feixista.

Però l’acció del nostre grup municipal ha d’anar més enllà. És cert que durant aquest període hem rebut demandes, hem parlat amb diferents col·lectius,... Però només podrem ser útils a la nostra població a través de la vostra participació, amb la vostra insistència, amb les vostres demandes, problemes, preguntes, propostes.

Estem oberts a parlar-ne, aquesta és la nostra voluntat i el nostre motiu de ser. 

T’hi apuntes ?

diumenge, 1 de maig del 2016

Ple del mes d'abril i el 1r de maig

En un final de mes farcit, participarem en el ple municipal que se celebrà el passat dimecres, dia 27 d'abril.

Allò que arriba als Plens Municipals és una petita part d'allò que es gestiona a l'Ajuntament. Això és el que al llarg dels darrers anys han fet unes lleis que han anat donat cada vegada més poder a la primera autoritat municipal i menys al Ple Municipal.

Però en tot, sempre hi ha ocasió per rebre algun tema, aportar opinions i, fins i tot, proposar.

En aquest Ple es van debatre, entre d'altres dues mocions, d'una certa importància (certa, donat que el pes del debat i proposta, queda mediatitzat per una matemàtica, massa implacable, de majoria absoluta) i una bona notícia.

D'una banda es concreta la "denúncia" (terme no judicial) de l'actual concessió del servei de neteja, donat que aquesta finalitza al llarg del present any. En aquest apartat, no vam insistir en la municipalització (ja en parlarem més endavant i quan disposem de més temps per a explicar la nostra posició amb calma) però si que vam plantejar la idea (que ja defensàvem en la dècada dels noranta) de mancomunar aquest servei amb tots els municipis del Bages Sud. Una proposta complicada per la temporalització de les concessions a cada municipi, però que seria bo posar els fonaments per fer-ho en un futur, amb l'objectiu de millorar i abaratir costos.

La proposta d'aprovació prèvia de modificació de la trama urbana consolidada a la zona de "Cal Soler". L'explicació que en feu el govern ens acabà de donar la idea clau d'aquesta aprovació, la necessitat d'ampliació (significativa) de les instal·lacions de Bon Preu. Entenem el paper del govern municipal, però és la nostra obligació posar en qüestió aquest pas, supeditant-lo al debat de la política comercial del nostre municipi (i més quan l'article central de la revista "El Breny" se centra en el tancament del petit comerç)

Una bona notícia. Aconseguir un pressupost important per part del Departament d'Ensenyament, per a obres de millora a l'Escola Sant Vicenç (per experiència directa, val a dir, que no és un fet fàcil). Finalment es recollirà l'aigua de la pluja i, aquest no anirà a parar al pati de l'Escola. 

En aquest ple municipal vam presentar 3 mocions que van ser aprovades i recolzades per la resta de grups municipals.

La primera feia referència a allò que ens comunicà l'alcalde, durant el darrer ple, en el sentit que els Mossos d'Esquadra, fent tasca de policia judicial, demanaven dades sobre l'aprovació que es va fer a l'Ajuntament, d'una moció recolzant la Resolució del Parlament de Catalunya del 9N. Va ser una moció de rebuig als mètodes utilitzats per la justícia de l'Estat. 

Una altra proposta era la que reclamar la recuperació del concepte de Sanitat Universal, que s'ha perdut al llarg dels darrers anys.

Per últim tots el grups municipals també van aprovar la moció de celebració del primer de maig.

En el torn de preguntes, s'insistí en la situació del comerç local i es torna a demanar l'estat de l'expedient realitzat a un treballador municipal.