Sembla que faci molt de temps del 24 de maig passat quan el nostre grup municipal tornava a l’Ajuntament de la nostra població.
La composició del nou Ajuntament no deixava cap dubte de qui governaria durant els quatre anys d’aquest mandat. També quedava clar que l’oposició, tan en minoria, ho tindria difícil. Un any després s’han pogut confirmar els presagis. El govern municipal, format per 8 regidors i regidores, té posada la marxa directa en la seu estil de govern.
Des del respecte que dóna la legitimitat de les urnes, hem de dir que, en aquest curt espai de temps, estem en un profund desacord amb la gestió política de l’actual equip de govern. El desacord es centra en dos aspectes claus i que defineixen les ideologies contraposades que vesteixen la nostra acció municipal.
Durant aquest període hem viscut la continuació de la voluntat de privatitzar la gestió de serveis municipals (ells en diuen externalitzar). Aconseguim serveis més cars amb la cantarella de millorar-los. Tothom entendrà que no hi ha empreses que gestionin serveis municipals sense obtenir un guany empresarial. Com hem defensat abastament durant aquests processos, la gestió pública continua sent més barata, més propera i més àgil si hi ha voluntat de gestionar-la bé.
Ens preocupa, també, el model del “participació”. Afirmen que ja s’està realitzant propostes de participació ciutadana quan es plantegen els primers pressupostos participatius, o quan s’escull el santvicentí/na de l’any,... Entenem, però, que el model de participació va més enllà d’accions puntuals i que la participació ciutadana és un repte sobre el qual treballar i fer-lo extensiu progressivament a l’acció política municipal. Cal anar més enllà de votar, cal obrir fòrums de debat sobre el present i, primordialment, sobre el futur de la nostra població.
Ens preocupa molt l'excessiva importància que es dóna a la visualització de l’acció de govern i els recursos destinats a la celebració de festes, quan es retallen o no s’implementen prou altres accions que, des del nostre entendre, són més necessàries.
Hem rebutjat també les modificacions puntuals del Pla General d’Ordenació Urbana quan s’han presentat bàsicament, pel mètode i també per les implicacions. El mètode sempre consisteix en presentar l’acord de modificació el mateix dia del Ple Municipal. Darrera d’aquestes propostes sempre hi ha, normalment, necessitats d’empreses ubicades al nostre municipi.
Amb tot, també hem fet costat a l’equip de govern quan allò que s’ha presentat s’ha fet d’una forma correcta i responia a la planificació de la tasca municipal.
Per acabar, dir que des de l’oposició ens queda la possibilitat de presentar mocions. Hem presentat aquestes (moltes acompanyats d’altres grups municipals) i ens hem afegit a d’altres presentades pels altres grups municipals quan ho hem cregut adient. Les que hem presentat nosaltres:
*Demanant la derogació del decret que “impedeix” l’autoconsum elèctric.
*Sobre el “rescat ciutadà” i l’inici d’un procés constituent al nostre país.
*Sobre l’eradicació de la violència contra les dones.
*Sobre obres i seguretat a la carretera C-55.
*Per a implementar mesures per a l’eradicació de l’assetjament escolar, la transfobia i homofòbia als centres escolars i espais educatius.
*A propòsit del dia internacional de les dones: Un treball digne i un salari just per justícia de gènere.
*De rebuig de l’acció judicial de recavar informació sobre el dret dels regidors a expressar el seu recolzament a la resolució del Parlament del 9 de novembre.
*De recuperació de l’accés gratuït i universal a la atenció sanitat.
*De la memòria històrica en els noms dels carrers i símbols del règim feixista.
Però l’acció del nostre grup municipal ha d’anar més enllà. És cert que durant aquest període hem rebut demandes, hem parlat amb diferents col·lectius,... Però només podrem ser útils a la nostra població a través de la vostra participació, amb la vostra insistència, amb les vostres demandes, problemes, preguntes, propostes.
Estem oberts a parlar-ne, aquesta és la nostra voluntat i el nostre motiu de ser.
T’hi apuntes ?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada