dilluns, 7 de març del 2016

EXTERNALITZACIÓ...BÉ COMÚ?

Sembla que això no para !

Durant la legislatura passada s’externalitzà el servei de neteja de les instal·lacions municipals i altres espais al seu càrrec. En el ple del mes de setembre, dos anys després de la signatura de l’esmentada externalització, vam tenir ocasió de debatre el tema (us adjunto enllaç a la part l’acta del ple que correspon a l’esmentat debat, donat que no he sabut trobar l’acta d’aquell ple en la pàgina electrònica de l’Ajuntament) extret de l’acta de 30 de setembres de 2015.

Durant el debat dels pressupostos es va anunciar l’externalització del Servei d’Atenció Domiciliària. No ens haurien tornat a parlar del tema, però les treballadores de l’esmentat servei van presentar “objeccions” a l’aprovació del pressupost i, com a conseqüència de les intervencions de l’oposició municipal, el mateix alcalde va voler explicar de viva veu les excel·lències de la futura externalització del servei.

No vam dubtar que, amb més diners, l’empresa privada (amb la seva flexibilitat de relacions laborals) podria millorar el servei. Des de l’oposició es va tornar a demanar poder debatre el tema al ple municipal.La resposta: aprovar el plec de clàusules per a la licitació del Servei d’Atenció Domiciliària en la junta de govern, adduint que aquesta instància així ho podia fer legalment.

Finalment vam poder tornar a parlar del tema a través d’una pregunta formulada al ple del mes de febrer. En aquesta ocasió la resposta la va llegir la regidora de Serveis Socials i, ai las, l’equip de govern es va mostrar enfadat o dolgut pel paper dels grups d’oposició que el dia abans havíem publicat un comunicat conjunt, en el qual defensàvem la no a “l'externalització” del servei i demanàvem a l’equip de govern que aturés el procés. El debat va ser molt pobre i va ser clos amb molta rapidesa per qui en té la potestat.

De l’explicació oral de la regidora en traurem futures interpretacions, quan el disposem per escrit.

L’adopció d’aquest tipus de mesura no estan fetes des d’allò que sempre diuen el grup polítics de la dreta i centre-dreta: "El millor per al poble"

Aquestes mesures responen a una visió-posició ideològica. Són mesures que van dirigint el nostre Ajuntament cap una determinada direcció.

Com que aquesta no és la direcció correcta, des de la nostra posició ideològica, continuarem posant de manifest el nostre rebuig i la necessitat de canviar, en un futur és clar, la majoria dominant al nostre Ajuntament cap a posicions d’esquerra.


 En tot cas mantenim el nostre posicionament: NO A L’EXTERNALITZACIÓ DEL S.A.D.