dijous, 31 de març del 2016

Seguretat vial al Bages Sud

En el Ple Municipal d'ahir dimecres, 30 de març, vam aprovar una moció, per unanimitat de tots els grups municipals que insisteix en la temàtica de la C55 i l'autopista Terrassa-Manresa.

És una nova moció que referma la que ja es va adoptar pel mateix ple el mes de novembre passat.

A continuació teniu el text de la moció.

 El passat dia 30 de desembre, el Ple d’aquest Ajuntament aprovà per unanimitat una moció sobre la situació de les infraestructures C55 i C16 al seu pas per Sant Vicenç de Castellet i el Bages.

En ella també es parlava de les obres que s’estaven realitzant a la C55. En aquells moments, com a usuaris de l’esmentada via, assistíem amb preocupació al disseny que es venia realitzant per a fer més segur aquest tram de via. El sentiment popular de “ratonera” que provoca la col·locació de tanques de formigó en trams d’un segon carril com a mesura de seguretat per evitar els xocs frontals, es feia palès, aleshores , pels col·lapses causats per diversos incidents (accidents de trànsit, bolcada d’una grua, etc).

Tot i les mesures de seguretat, s’han continuat produint  accidents, desgraciadament algun d’ells mortal, també en zones amb barreres de formigó.

Per aquests motius es proposa a aquest ple, l’adopció dels següents acords:

1.- Mostrar el condol a la família de la jove manresana, Mònica Naranjo Guerrero, que el passat dissabte, dia 19 de març, va perdre la vida a la C55 al seu pas per la nostra població, i mostrar el nostre suport i solidaritat amb les famílies de totes les víctimes d’accidents de la C55.

2.- Donar suport a la concentració/tall de carretera del proper dissabte dia 2 d’abril. Així com fer una crida pública a participar-hi.

3.- Refermar el suport ja manifestat en el ple del mes de desembre a la declaració del Consell d’Alcaldes del Bages “N’estem farts”.

4.- Reclamar les explicacions pertinents als serveis tècnics, responsables de l’obra, de la idoneïtat de les mesures de seguretat instal·lades a la C55, sobretot, pel que fa a les zones d’un sol carril per banda.

5.- Reclamar al govern català que faci pública, de forma clara, la documentació sobre la concessió de l’autopista C16.

6.- Traslladar aquests acords al departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, al Consell Comarcal del Bages, al Consorci Viari de la Catalunya Central, a la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, a l’ONG Stop Accidents i a la plataforma No+morts a la C55.

Sant Vicenç de Castellet, 30 de març de 2016 


De moment, ens veiem, el proper dissabte !!!