És una nova moció que referma la que ja es va adoptar pel mateix ple el mes de novembre passat.
A continuació teniu el text de la moció.
El passat dia 30 de desembre, el Ple d’aquest Ajuntament aprovà per unanimitat una moció sobre la situació de les infraestructures C55 i C16 al seu pas per Sant Vicenç de Castellet i el Bages.
En ella també es parlava de les obres que s’estaven
realitzant a la C55. En aquells moments, com a usuaris de l’esmentada via,
assistíem amb preocupació al disseny que es venia realitzant per a fer més
segur aquest tram de via. El sentiment popular de “ratonera” que provoca la
col·locació de tanques de formigó en trams d’un segon carril com a mesura de
seguretat per evitar els xocs frontals, es feia palès, aleshores , pels
col·lapses causats per diversos incidents (accidents de trànsit, bolcada d’una
grua, etc).
Tot i les mesures de seguretat, s’han continuat produint accidents, desgraciadament algun d’ells
mortal, també en zones amb barreres de formigó.
Per aquests motius es proposa a aquest ple, l’adopció dels
següents acords:
1.- Mostrar el condol a la família de la jove manresana,
Mònica Naranjo Guerrero, que el passat dissabte, dia 19 de març, va perdre la
vida a la C55 al seu pas per la nostra població, i mostrar el nostre suport i
solidaritat amb les famílies de totes les víctimes d’accidents de la C55.
2.- Donar suport a la concentració/tall de carretera del proper
dissabte dia 2 d’abril. Així com fer una crida pública a participar-hi.
3.- Refermar el suport ja manifestat en el ple del mes de
desembre a la declaració del Consell d’Alcaldes del Bages “N’estem farts”.
4.- Reclamar les explicacions pertinents als serveis
tècnics, responsables de l’obra, de la idoneïtat de les mesures de seguretat
instal·lades a la C55, sobretot, pel que fa a les zones d’un sol carril per
banda.
5.- Reclamar al govern català que faci pública, de forma
clara, la documentació sobre la concessió de l’autopista C16.
6.- Traslladar aquests acords al departament de Territori de
la Generalitat de Catalunya, al Consell Comarcal del Bages, al Consorci Viari
de la Catalunya Central, a la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, a
l’ONG Stop Accidents i a la plataforma No+morts a la C55.
Sant Vicenç de Castellet, 30 de març de 2016
De moment, ens veiem, el proper dissabte !!!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada