Els plens són sovint una petita mostra per on passa l'acció municipal. Després de l'estiu ens hem trobat amb unes poques qüestions:
1.- Pagar les factures que es devien a l'empresa que gestiona el servei municipal d'abastament d'aigua per tal d'anar tancant la carpeta de l'actual concessió que fineix el proper anys...No , no es que es recuperi la "municipalitat" del servei, expira l'actual concessió i s'obre una nova licitació.
2.- El procés participatiu per decidir el destí de 37.000 € de l'actual pressupost municipal (fixeu-vos que no diem pressupostos participatius, entenem que són dues coses ben diferents) es va culminar amb una proposta guanyadora, la compra d'un vehicle per al grup local de protecció civil. Com que sobraven diners, es va optar per a destinar-los a la següent proposta que es pogués sufragar amb l'esmentat romanent. Aquesta proposta és la compra de nous desfibril·ladors que es situaran a diferents indrets de la població.
3.-En acabar els punts de l'ordre del dia i en el torn de preguntes, ens vam interessar per la situació de la neteja de les instal·lacions municipals i dels espais que depenen del municipi en aquest aspecte (escoles públiques, bàsicament) i les treballadores d'aquest servei davant la "fallida" de l'empresa Diversia, concessionària d'aquest servei.
Com que era un tema que ja ens havia portat a alguna discussió acalorada al ple municipal i amb la voluntat de no entrar en una nova discussió, vam llegir per primera vegada la nostra posició sobre aquest tema.
Celebrem la promptitud en sortir de l’atzucac que
havia situat a les treballadores i a la neteja de les dependències municipals
l’empresa Diversia.
Ara seria el moment de pronunciar
allò de “ja ho dèiem” però aquesta no és la voluntat del nostre grup municipal.
Avui ens sentim acompanyats a l’hora d’insistir en
la opció de la re municipalització del servei. L’experiència ens demostra que
augmentar els recursos destinats a la neteja, contractat una empresa, no ha
estat la millor opció. És per això que ens comprometem a presentar una proposta
per a la re municipalització d’aquest servei.
Sabem, pel que ens han explicat, que la dimensió de la nova
empresa fa pensar que no caurà en la pèssima gestió de l’empresa Diversia.
Però mentre arriba la data de finalització de la gestió de l’empresa a qui s'ha traspassat el contracte, ens sembla important demanar de l’equip de govern (amb la
voluntat de col·laborar, a través de la pròpia experiència d’aquests tres anys):
-
Quins mecanisme o protocols de gestió tindrà l’empresa
respecte als diversos espais i personal que s’ocupa de la neteja.
-
Quins mecanisme o protocols de control realitzarà
l’Ajuntament respecte la gestió de la nova empresa.
No cal dir que aquests dos temes han estat cabdals i, per
aquest motiu, ja ens van portar a una acalorada discussió durant un ple
municipal de l’any passat.
Estarem amatents al compliment de les solucions promeses a
les treballadores pel què fa al cobrament dels seus endarreriment i estarem,també,
atents a la gestió de personal per part de la nova empresa així com al
compliment de les obligacions contractuals. Ens sembla imprescindible exigir
que tota la gestió de neteja de les instal·lacions municipals es facin de forma
clara, correcta. el treball en negre no es pot permetre més en aquest àmbits
(ni en cap altra , és clar)
Esperem, igualment, que la nova empresa avaluí
correctament la gestió dels temps
necessaris per a cada acció de neteja, tenint sempre en compte les eines i
formes de netejar que després demanaran a les treballadores. A partir d’aquesta
consideració confiem que es vagi regularitzant els contractes de les persones
que es van contractar per part de Diversia i no formaven, per dir-ho d’alguna
forma, el paquet de treballadores que provenia de l’Ajuntament. Amb un incís en
aquest apartat, per a demanar que es tingui en consideració la única persona
que en el moment de “tancament” no tenia contracte, però que amb tot va estar
treballant donat que Diversia no li havia comunicat que se li acabava el
contracte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada