Una hora després de l'habitual es va celebrar el ple municipal corresponent al mes de gener.
Un ple curt de temes, però de contingut interessant.
*Es ratificaven els acord presos per la mesa de contractació de la concessió per a l'abastament de l'aigua potable al nostre municipi, que feien referència al contingut del sobre b (ofertes tècniques) de les 6 empreses licitadores.
Un esforç tècnic important per a valorar la ingent documentació presentada.
Des de la presentació, el gener de 2016, de la licitació del nou contracte, ja vam explicitar que ens hauria agradat poder debatre el tema amb temps suficient (no una setmana) i que ens hauria agradat plantejar la re municipalització del servei d'abastament de l'aigua potable al nostre municipi. Això ens va fer optar per abstenir-nos en aquella votació.
*S'aprovà el Projecte d'urbanització del solar abans ocupat per les "Escoles Velles". S'aprovà l'acondicionament d'aquest espai com espai de passeig, repòs i joc per als infant, després que el projecte d'urbanització de l'aparcament de l'espai situat al carrer Barcelona permet acollir més cotxes i que, per tant, pot cobrir la mancança d'espai d'aparcament que podria suposar la pèrdua de l'espai de les "Escoles Velles". Ens sembla una bona proposta, recuperar espai dels cotxes per als vianants. Amb tot vam plantejar la pregunta de si s'havia tingut en compte la demanda d'ampliació d'espai de la llar d'avis, que aquest dies es notícia, per la recollida de signatures que s'està realitzant per aquest tema.
*Acabat aquest apartat es obrir el torn a les mocions.
El nostre grup municipal, conjuntament amb el d'ERC, vam presentar una moció per a demanar l'ampliació i consolidació en les plantilles de les escoles públiques, del personal necessari per a poder implementar la tan desitjada "Escola Inclusiva". Finalment el grup del PSC i de CiU es van afegir a la presentació de la moció que va ser aprovada per unanimitat.
Igualment a iniciativa del nostre grup i recolzat per la resta de grups municipals s'aprovà per unanimitats una moció d'adhesió a la campanya "Casa Nostra és Casa Vostra"
*Per finalitzar, l'equip de govern va respondre a les preguntes que en aquesta ocasió van presentar el grup municipal d'ERC.
- Sobre la implementació de la llei de transparència i la documentació municipal es va informar que durant aquest trimestre es farà el volcat de la documentació de les àrees de l'ajuntament.
- Sobre la consulta per al canvi de nom dels carrers amb noms imposats per la dictadura, s'informà que el procés és més lent pels tràmits a seguir.
- Sobre el fet de tenir secretari i interventors accidentals (provisionals) s'esmentà la dificultat per a trobar persones que vulguin ocupar aquestes places.
- Sobre la situació "contractual" d'un membre de la plantilla de l'Ajuntament s'explicà que encara és en la mateixa situació que amb anterioritat.
- Sobre la possibilitat de reclamar responsabilitats per la sentència del cas Arqué (prop de 350.000) l'alcalde va informar que després de fer el pagament, estan pendents de l'assessorament tècnicc per a pronunciar-se si emprendran accions legals per a reclamar responsabilitats.