diumenge, 6 de desembre del 2015

1.REFERÈNDUM

Volem decidir el nostre futur.



No ens remuntarem als fets que en els darrers anys han portat al país a la “cruïlla”. De tothom són coneguts i cal que hom ho valori a la seva manera, no sigui cas que en l’explicació hi introduíssim  elements que puguin predeterminar opinions.

Avui, deixeu-me simplificar, hi ha dues línies , no pas oposades, com ens han volgut fer veure, però si que han dibuixat dinàmiques diferents i han facilitat que alguns s’hagin autoatorgat el dret a decidir i repartir carnets de bons i mals catalans. Hem viscut entre l’insult i la desqualificació per no compartir el camí a seguir.

Però el camí és el mateix. El dret a decidir de Catalunya és el camí. Durant aquests mesos s’ha volgut fer veure que això ja era passat de moda, que aquest nivell del joc ja s’havia superat.

Però la realitat és dura i  ens explica  que les dreceres, a voltes, són perilloses i en d’altres ocasions no menen en lloc.

No és moment de retrets, és el moment de reagrupar les forces, no és moment de maximalismes , dia després,  queden en no res.

Avui, davant la contesa electoral del 20D,  tenim una oportunitat: Fer fora del govern de l’Estat el PP i no permetre que la nova dreta afavoreixi un govern antisocial confrontat obertament a la voluntat àmpliament manifestada pel poble català de decidir el seu futur.
Avui  les enquestes s’afanyen a dirigir els pronòstics cap a un govern de dreta. A Catalunya aquest govern no ens convé, són molts els exemples d’allò que significa la política prepotent, poca-vergonya i recentralitzadora del PP. Però no podem oblidar l’anti-catalanisme de C’s que es manifesta de forma clara i desvergonyida com a  penyora  per a captar vots de la classe treballadora  a la resta de l’estat i a Catalunya de la minoria que no està d’acord amb el dret a decidir.

Abans de començar la campanya i ja en campanya ja hem escoltat el programa i la manifestació pública per part del candidat de Podemos de defensar el dret a decidir del poble català a través d’un referèndum vinculant.

Aquest és el dret que compartim a la candidatura de En Comú Podem, una candidatura que tindrà grup propi al parlament espanyol que recolzarà un govern d’esquerres que, entre d’altres, apliqui aquest punt del seu programa.


És per això que, des de la cordialitat, creiem que el proper 20D vot útil de més del 80% de la població catalana que es defineix pel dret a decidir el proper 20D  és el vot a  En Comú Podem

dimarts, 24 de març del 2015

A LES MUNICIPALS... I DONCS?

Si resulta que no hi ha alternativa.
Si resulta que tenim el govern dels millors.
Si resulta que només hi ha una única solució als mals del país.
Si resulta que tot es fa pel poble.
Si resulta que només gestionem per al bé del poble.
Si resulta que qui pensa diferent és que va a la contra.
Què hi fem presentant una candidatura que pensa diferent?
Què hi fem presentant una alternativa a aquest model de “gestió”?
Què hi fem pretenent que és possible una altra forma de fer les coses?
Què hi fem pretenent que és possible fer política d’esquerres a l’Ajuntament?
Què hi fem pretenent que no només és possible..., és necessària una política d’esquerres a l’Ajuntament ?
Doncs això…


Volem un model de participació ciutadana oberta a l’aportació dels veïns i veïnes de la nostra població.
Volem un nou model de política municipal que no tingui el punt de mira posat en glorificar l’èxit
Volem un nou model de  política municipal que tingui el punt de mira posat en potenciar els drets bàsics de les persones (el dret a la salut i a l’educació, però també a la cultura, a l’habitatge, a l’alimentació, a l’energia,...)
Volem un nou model de política municipals  que afavoreixi el transit cap a un poble sostenible.
Volem un nou model de política municipal que recuperi el serveis públics i els gestioni amb eficàcia.
Volem un nou model de política municipal que recuperi la capitalitat del Bages Sud i impulsi el progrés de tot el territori des de la col·laboració.
Hi ha molt camí a fer. Però aquest llarg recorregut no es pot fer sense la participació de totes i tots, amb diferents punts de vista, amb diferents posicions ideològiques. El debat, la discussió, la crítica...els acords, permetran avançar.