En un final de mes farcit, participarem en el ple municipal que se celebrà el passat dimecres, dia 27 d'abril.
Allò que arriba als Plens Municipals és una petita part d'allò que es gestiona a l'Ajuntament. Això és el que al llarg dels darrers anys han fet unes lleis que han anat donat cada vegada més poder a la primera autoritat municipal i menys al Ple Municipal.
Però en tot, sempre hi ha ocasió per rebre algun tema, aportar opinions i, fins i tot, proposar.
En aquest Ple es van debatre, entre d'altres dues mocions, d'una certa importància (certa, donat que el pes del debat i proposta, queda mediatitzat per una matemàtica, massa implacable, de majoria absoluta) i una bona notícia.
D'una banda es concreta la "denúncia" (terme no judicial) de l'actual concessió del servei de neteja, donat que aquesta finalitza al llarg del present any. En aquest apartat, no vam insistir en la municipalització (ja en parlarem més endavant i quan disposem de més temps per a explicar la nostra posició amb calma) però si que vam plantejar la idea (que ja defensàvem en la dècada dels noranta) de mancomunar aquest servei amb tots els municipis del Bages Sud. Una proposta complicada per la temporalització de les concessions a cada municipi, però que seria bo posar els fonaments per fer-ho en un futur, amb l'objectiu de millorar i abaratir costos.
La proposta d'aprovació prèvia de modificació de la trama urbana consolidada a la zona de "Cal Soler". L'explicació que en feu el govern ens acabà de donar la idea clau d'aquesta aprovació, la necessitat d'ampliació (significativa) de les instal·lacions de Bon Preu. Entenem el paper del govern municipal, però és la nostra obligació posar en qüestió aquest pas, supeditant-lo al debat de la política comercial del nostre municipi (i més quan l'article central de la revista "El Breny" se centra en el tancament del petit comerç)
Una bona notícia. Aconseguir un pressupost important per part del Departament d'Ensenyament, per a obres de millora a l'Escola Sant Vicenç (per experiència directa, val a dir, que no és un fet fàcil). Finalment es recollirà l'aigua de la pluja i, aquest no anirà a parar al pati de l'Escola.
En aquest ple municipal vam presentar 3 mocions que van ser aprovades i recolzades per la resta de grups municipals.
La primera feia referència a allò que ens comunicà l'alcalde, durant el darrer ple, en el sentit que els Mossos d'Esquadra, fent tasca de policia judicial, demanaven dades sobre l'aprovació que es va fer a l'Ajuntament, d'una moció recolzant la Resolució del Parlament de Catalunya del 9N. Va ser una moció de rebuig als mètodes utilitzats per la justícia de l'Estat.
Una altra proposta era la que reclamar la recuperació del concepte de Sanitat Universal, que s'ha perdut al llarg dels darrers anys.
Per últim tots el grups municipals també van aprovar la moció de celebració del primer de maig.
En el torn de preguntes, s'insistí en la situació del comerç local i es torna a demanar l'estat de l'expedient realitzat a un treballador municipal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada