dilluns, 8 de febrer del 2016

L’AIGUA, UN BÉ COMÚ

Com és públic i notori, la gestió de l’aigua a la nostra localitat ha estat en mans de l’empresa SOREA. 
Després d’acomplir-se el període contractual, el govern municipal va valorar necessari “denunciar”(és a dir, acabar el contracte i no prorrogar-lo). La manca de control sobre les inversions i els treballs realitzats per aquesta concessionària van portar, a aquest govern, a contractar el treball a una consultora externa d’elaboració de les bases per a una nova concessió. 

L’aclaparadora majoria que l’equip de govern té en el ple municipal (8 dels 13 vots) va portar a que aquest tema es presentés als grups de l’oposició(ERC,PSC,ICV) el dijous , dia 21 de gener per tal de ser aprovat en el ple municipal del dia 27 del mateix mes.

Un tema tan important com aquest bandejat en menys d’una setmana.

En el ple municipal a més d’ assenyalar que en les noves clàusules es torna a cometre l’error de no requerir un Pla Director que prevegi i planifiqui les inversions a realitzar al llarg dels anys de vigència de la concessió; que hi ha manca de planificació de l’atenció a l’usuari i de la necessària conscienciació de la utilització racional de l’aigua. Vam demanar un debat sobre la oportunitat de la remunicipalització d’aquest servei. 

Avui, la remunicipalització del servei de l’aigua és una eina que estan utilitzant molts municipis arreu del món. El debat ens hauria servit per a veure quina podria ser la forma de millorar aquest servei i que els possibles guanys revertissin en el mateix servei. 

Davant l’actitud del govern de no recollir, ni contestar les propostes que vam fer, vam optar per no participar en la votació (ens vam abstenir) com a rebuig a la manca de debat. Malgrat tot, va ser l’únic vot discordant. 

Avui, amb més temps, podem aportar alguns documents que ens il·lustren sobre la remunicipalització de la gestió de l’aigua. 


De la bondat o no de l’externalització-privatització de determinats serveis municipals en podrem continuar parlant. Grup Municipal d’ICV-E febrer de 2016.


portada del programa de festa major de 1950 que simbolitzà la inauguració 
del nou servei d'abastament d'aigua (castelletdellobregat.cat)