dissabte, 1 de febrer del 2014

Ara És Demà 1F

Fa temps que la idea estava bullint: la coalició ICV-EUiA és necessària per al procés transformador de la nostra societat però no pot n'hi ha de ser sola en aquest procés.

Amb aquesta perspectiva, l'experiència de l'Assemblea Oberta "AraÉsDemà" ens ha engrescat de nou en el combat que sovint mantenim amb incerteses, amb angoixes, amb desesperances, no prou segurs de caminar en la línia correcta.

La proposta ens ha tornat a desvetllar la necessitat de "participar". Això ha passat arreu del país, desbordant totes les expectatives de participació.

De bon matí després del cafetó al Pata Negra, ens ha recollit l'autocar que amb gent, bàsicament del Bages, però també del Berguedà i el Solsonès, es dirigia a la històrica "Fabra i Coats" de Barcelona. el matí no començava gaire bé, només pujar l'autocar la trista noticia del comiat definitiu del company Dani.

La pluja i una munió de gent ens ha rebut a Barcelona. Discursos inicials i breus de la Dolors Camats, Joan Josep Nuet i Joan Herrera i les 1700 persones reunides s'han distribuït en grups reduïts per debatre dues preguntes:

-Quines són les lluites a prioritzar ?
-Amb qui i com ens organitzem?

Per primera vegada no hi havia un document a debatre. El document s'ha fet a partir de la recollida de les aportacions dels membres de cada petit grup. Cada grup tenia la seva relatora que ho ha aportat al document obert.

Hem pogut compartir debat amb gent de Rubí, del Bages, la Garrotxa (en Joan Boada) i uns uruguaians de Sabadell,...

Hem cregut adient afirmar que cal canviar el paradigma que determina les bases del sistema actual. Són les persones i els seus dret (de les dones, marcats avui pel tren de la llibertat contra la salvatjada del govern del PP en la llei "contra l'avortament"; dels desnonats; dels aturats; dels migrants)  el nou paradigma que ha de prendre el poder en majúscula. Per això és important reforçar les lluites, múltiples lluites, que avui defensen aquests drets bàsics. 
Però, deia un company, no podem continuar posant pedaços (tothom ho fa i ho hem fet nosaltres quan hem estat al govern) la situació requereix anar més enllà i recuperar el "poder"; posar l'economia al servei de la gent, tot defensant els serveis públics i assegurant una renda mínima universal; aconseguir generar treball a través del repartiment del treball; assegurar els drets bàsics a través de la "nacionalització" dels serveis bàsics...
Finalment hem estat d'acord que "aquest" és el país que molts volem independent i que ens ha de permetre ser un país de tothom que estreny llaços fraternals amb els altres pobles, en l'avenç cap el socialisme.

A la segona qüestió hem respost des de la necessitat de reconeixement mutu dels partits de l'esquerra i els moviments socials. De com és necessari trencar els perjudicis de la "maldat" de la política.
De com és necessari passar del temps de la resistència  (els moviments socials i els nostres partits treballen avui "a la defensiva") al temps de l'avenç cap a una societat DEMOCRÀTICA.
De com hem de recuperar el DISCURS que els poders oligàrquics i les forces dites de progrés que han acceptat formar part d'aquest estatu quo ens han manllevat i retornar el seu veritable significat a paraules com: política, drets, llibertat, participació, democràcia, solidaritat, dignitat, ...

Finalment i amb l'aportació de l'experiència dels companys que van viure la construcció del Frente Amplio de l'Uruguai, hem arribat a la necessitat de plantejar un programa bàsic que aglutini partits d'esquerra transformadora i moviments socials i una estructura bàsica, democràtica i en xarxa que respecti a cada subjecte però que permeti la confluència i la possibilitat de disputar el "poder".

Ha esta un llarg matí que ens ha retornat l'energia, l'esperança i, sobre tot, la voluntat de continuar per aquest camí.

Seria bo traslladar aquestes energies a la nostra comarca, a la nostra població i veure quines possibilitats de treball col·lectiu podem trobar.

SI HAS ARRIBAT FINS AQUÍ I T'HI RECONEIXES... 
FES UN PAS ENDAVANT I COMENTA, EXPANDEIX I DISPOSA'T A CAMINAR. 

ENS VEIEM !!!

.