dissabte, 22 de març del 2014

ARRIBEN LES ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA

El proper mes de maig se celebraran les eleccions al Parlament Europeu. Alguns ens voldrien fer creure que aquestes eleccions no tenen cap importància i que, per tant, les podríem utilitzar per convertir-les, a Catalunya, en una mena d'eleccions plebiscitàries pel "dret a decidir", "per la independència".

Una candidatura conjunta, encapçalada per CiU amb ERC, ICV-EUiA i les CUP.

Algú ens vol amagar que després aquests vots anirien a fer polítiques molt diferents, estaríem votant uns parlamentaris que s'integrarien en el partit popular europeu (el mateix grup que el PP) i que són els màxims impulsors de les polítiques neoliberals i neocon que estan enfonsant la idea d'una Europa de les persones (mai l'han tingut) i estan propiciant l'Europa dels especuladors.

Aquestes eleccions no són qualsevol cosa. Avui a Europa ens hi juguem bona part del futur. D'allò que podem ser o d'allà cap on volem anar. I és clar a Europa li hem de demanar que reforci els espais democràtics que facin possible que l'estat español hagi d'admetre la voluntat de Catalunya d'expressar la seva voluntat. Però aquest és només un tema i m'atreviria a dir, sense cap dubte, que no és el més urgent i important, que tot i aconseguir, ja abans de les eleccions, que la candidata dels grup dels Verds europeus a presidir el Parlament  es comprometi a defensar el Dret a decidir de Catalunya, caldrà guanyar a la dreta i l'esquerra que en fa seguidisme de model de desenvolupament, per tombar les polítiques de la "troika",del Consell presidit per Barroso i la dominant "posició alemanya"

En aquest sentit el candidat d'ICV, Ernest Urtasun,  va ser al Bages el passat dia 20 de març per presentar la seva candidatura com a tercer membre de la candidatura conjunta que avui, al parlament de l'estat español, coneixem com a Izquierda Plural.



Dijous 20 de març de 2014
Ernest Urtasun assegura que “el futur econòmic del Bages passa també per canviar la majoria política a Europa”

Ernest Urtasun, candidat d'ICV a les eleccions al Parlament Europeu del proper 25 de maig ha estat avui a Manresa per explicar les línies estratègiques del que serà el programa electoral dels ecosocialistes i que és previst que s'acabi de tancar al llarg de les properes setmanes.

Urtasun que ha ofert una roda de premsa des del polígon Bufalvent ha assegurat que la prioritat dels ecosocialistes serà “construir la majoria parlamentària per parar els peus a la Troika que amb la complicitat dels governs ha portat a l'empobriment més absolut als països del sud d'Europa, també Catalunya i Espanya”.

El candidat d'ICV a més, s'ha referit a la importància d'aquestes eleccions remarcant que “sovint les europees es consideren unes eleccions llunyanes però el resultat afectarà de ple a la vida quotidiana dels nostres veïns i veïnes”. A més ha afegit que “el futur econòmic del Bages i del conjunt de les comarques centrals i la reconversió del model productiu passa per derrocar la Troika, aconseguir una majoria d'esquerres al Parlament i a la Comissió Europea i acabar amb l'austeritat salvatge que no fa més que multiplicar l'atur i les desigualtats”. Així mateix ha afegit que “si alguna cosa necessiten les comarques centrals després del tancament d’empreses com Power Controls i Tradema és reindustrialitzar-se i només serà possible si es canvien les polítiques i es permet l’accés el crèdit per poder generar inversió en el territori”. 

D’altra banda, Ernest Urtasun s'ha compromès també a portar al Parlament Europeu la “involució democràtica que viu avui Espanya, entre d'altres, amb l'eliminació del principi de justícia universal” i que podria acabar provocant que s'arxivés la investigació de l'assassinat de la manresana Flors Sirera a Rwanda l'any 1997. Urtasun ha estat contundent, “entre la justícia i la impunitat, el PP escull la impunitat i contribueix a fer del món un lloc més perillós”. 


Finalment Urtasun ha refermat la defensa d'ICV en aquestes eleccions europees a la consulta del proper 9 de novembre i s'ha mostrat satisfet dels acords arribats amb Izquierda Unida i el Grup Verd Europeu per defensar conjuntament que els catalans i catalanes puguin decidir el futur polític del país. Així, ha insistit que “és imprescindible que des d'Europa es tingui també la majoria suficient perquè se li digui al govern espanyol que ha de permetre la consulta”.